International Staff Week UCA Library

Day Hour Meeting place Activity
Monday, 15-may 9:00-10:00 Servicio Central de Bibliotecas Welcome by Mr. Jacinto Porro Vice-Rector for Culture and presentation of the work plan for the week.
10:00-10:30 Facultad de Filosofía y Letras (Salón de Grados) Welcome by Mr Francisco Javier de Cos Ruiz (General Director for Language Policy)
10:30 – 11:00 Coffee Break
11:00 – 13:00 Registration of participants in Staff Week and administrative procedure
14:00-15:30 Servicio Central de Bibliotecas Welcome lunch
16:00-18:00 Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales Guided tour of the city of Cádiz
Tuesday, 16-may 9:30-10:30 Servicio Central de Bibliotecas Presentation about the services of the UCA Library
10:30-11:00 Coffee Break
11:00 – 13:30 Bus transfer and visit to the Algeciras Campus Library
13:30-14:30 Algeciras Campus Lunch in Algeciras
14:30-16:30 Visit tour of the castle of Castellar de la Frontera
16:30-18:00 Return to Cadiz
Wednesday, 17-may 9:00 Servicio Central de Bibliotecas Bus transfer and visit to the Jerez Campus Library
11:15-11:45 Biblioteca Campus de Jerez Coffee Break
11:45 Biblioteca Campus de Puerto Real Bus transfer and visit to the Puerto Real Campus Library
13:30 – 14:00 Return to Cadiz
Thursday, 18-may 9:00 – 11:00 Servicio Central de Bibliotecas Presentations of the Participating Libraries (10 minutes each)
11:00 – 11:30 Coffee Break
11:30-12:15 Visit to the CCS Library and Historical Library
12:30 – 18:00 Facultad de Filosofía y Letras Bus transfer and guided visit to the city of Jerez, with lunch included
Friday, 19-may 9:30-10:30 Servicio Central de Bibliotecas Presentations of the Participating Libraries (10 minutes each)
10:30-11:00 Coffee Break
11:00-11:30 Facultad de Filosofía y Letras Visit to the Humanities Library
11:30 – 12:00 Hospital Real Closure of Staff Week
12:00 – 13:00 Delivery of diplomas

Address of “Servicio Central de Bibliotecas”: C/ Dr. Marañón 3, 11002 Cádiz

In Blue: Activities with the participants of the International Staff Week “El español como herramienta de internacionalización de las instituciones de Educación Superior” Organized by the International Relations Unit of the University of Cádiz.