Política de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Si desea configurar las cookies, pulse el botón Personalizar Cookies. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz.

Personalización de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

A continuación podrá configurar las cookies del sitio web según su finalidad:

  • Análisis estadístico

    En este sitio se utilizan cookies de terceros (Google Analytics) que permiten cuantificar el número de usuarios de forma anónima (nunca se obtendrán datos personales que permitan identificar al usuario) y así poder analizar la utilización que hacen los usuarios del nuestro servicio, a fin de mejorar la experiencia de navegación y ofrecer nuestros contenidos de manera óptima.

  • Redes sociales

    En este sitio web se utilizan cookies de terceros que permiten el correcto funcionamiento de algunas redes sociales (principalmente Youtube y Twitter) sin utilizar ningún dato personal del usuario.

UniversidaddeCádiz
Vicerrectorado de Internacionalización

SOCIAL SCIENCES AND COMMUNICATION 2024-25

Marketing and Audio-visual Communication

 

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
Design and Management of Institutional Communication PhD 4* Spanish 2º sem. Introduction to the design and management of institutional communication.
The communication department.
Media relations.
Spokesperson and communication skills.
Esther Simancas González esther.simancas@uca.es

*Teaching should be supplemented by other activities to complete 8h, for further information contact the coordinator.

General Economics

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
Structure of Tourist Markets Bachelor 8 French 2º sem. Market structure concepts focused on the tourism sector are explained, being a subject of an economic nature. Examples from the French market and the use of INSEE data, for example, would be welcome. Mercedes Jiménez García

mercedes.jimenezgarcia@uca.es

Structure of Tourist Markets Bachelor 8 English Feb. – May Structure of Tourist Markets María del Carmen Pérez Peña

carmen.perezpena@uca.es

Sociology Bachelor 4* English 2º sem. Social research methods Beltrán Roca Martínez

beltran.roca@uca.es

*Teaching should be supplemented by other activities to complete 8h, for further information contact the coordinator.

Business Administration and Business Management

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
Marketing Information Systems Management Bachelor 8 English 2º sem. In this course we teach students about new technologies from a management point of view. We will look at different types of software and their usefulness in the commercial area, as well as new trends for the future, and we will also review the process of planning, implementation, maintenance and auditing of the management information system. Alicia Martín Navarro alicia.martin@uca.es

 

Philology

 

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
The Spanish language in communication (31309009) / Promoting inclusion through understanding heritage languages and glottophobia – Promoting inclusion through understanding heritage languages and glottophobia Bachelor 4* Spanish 25 – 29 Nov. The objectives of the course are as follows: to understand the concept of glotophobia and its social implications, to explore the importance of heritage languages in cultural identity and linguistic diversity, to analyse the challenges and opportunities related to the preservation and promotion of heritage languages, and to foster critical reflection and exchange of ideas on linguistic discrimination / The objectives of the course are as follows: to understand the concept of glotophobia and its social implications, to explore the importance of heritage languages in cultural identity and linguistic diversity, to analyze the challenges and opportunities related to the preservation and promotion of heritage languages, and to foster critical reflection and the exchange of ideas on linguistic discrimination. Francisco Javier de Cos Ruiz

francisco.decos@uca.es

 

French and English Philology

 

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
Tourism English I: oral and written use Bachelor 4* English 1º sem. Introduction to English for Tourism for first year students of the degree of Tourism María Vázquez Amador

maria.vazquez@uca.es

*Teaching should be supplemented by other activities to complete 8h, for further information contact the coordinator.

Statistics and Operational Resarch

 

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
Research Metodology Master 4* English Feb. 12 – 13 (2025) Offer students quantitative techniques to create a good research project. Gabriel Ruiz Garzón

gabriel.ruiz@uca.es

*Teaching should be supplemented by other activities to complete 8h, for further information contact the coordinator.