Política de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Si desea configurar las cookies, pulse el botón Personalizar Cookies. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz.

Personalización de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

A continuación podrá configurar las cookies del sitio web según su finalidad:

  • Análisis estadístico

    En este sitio se utilizan cookies de terceros (Google Analytics) que permiten cuantificar el número de usuarios de forma anónima (nunca se obtendrán datos personales que permitan identificar al usuario) y así poder analizar la utilización que hacen los usuarios del nuestro servicio, a fin de mejorar la experiencia de navegación y ofrecer nuestros contenidos de manera óptima.

  • Redes sociales

    En este sitio web se utilizan cookies de terceros que permiten el correcto funcionamiento de algunas redes sociales (principalmente Youtube y Twitter) sin utilizar ningún dato personal del usuario.

UniversidaddeCádiz
Vicerrectorado de Internacionalización

SOCIAL SCIENCES AND COMMUNICATION 2023-24

Marketing and Audio-visual Communication

 

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
New Trends in Advertising Bachelor 8 Spanish 1º sem. From the advertising message to advertising as a meeting point. The evolution of the advertising phenomenon The new advertising paradigm. Esther Simancas González esther.simancas@uca.es
Digital communication Bachelor 8 Spanish 1º sem. Digital theories, transmedia practice, convergence theory, hipermedia, influencer marketing, educommunication.

Interest and knowledge on digital communication. Special consideration to teaching innovation techniques and new methodologies.

Paloma sanz paloma.sanz@uca.es
Evolution of the forms and processes of public relations
PhD 8 Spanish Sept. – Dec Evolution of persuasive communication. History of propaganda, history of public relations, public relations models.

Professor of Public Relations/Corporate communication.

Leticia Rodríguez Fernández leticia.rodriguez@uca.es
Advertising and audiovisual production Bachelor  8 Spanish 1º sem. Management and realization of audiovisual and advertising projects. Distribution and commercialization of the audiovisual work. Sources of financing. Specific audiovisual legislation.

Audiovisual communication and/or advertising profile with knowledge of audiovisual production and management and realization of audiovisual projects.

Guadalupe Meléndez González-Haba guadalupe.melendez@uca.es

General Economics

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
Structure of Tourist Markets Bachelor 8 Spanish Feb. – May. Tourism degree. Mª Carmen Pérez Peña carmen.perezpena@uca.es

Business Administration and Business Management

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
Information Management Systems Bachelor 8 English and Spanish 1º or 2º sem. Information Systems Management applied to marketing The course aims to give a global vision of the different softwares that help the manager to process data from a management perspective. It also makes an incursion into e-commerce and payment methods.

Lecturer in the area of business information systems, digital marketing, e-commerce or data analysis in the commercial area.

Alicia Martín Navarro alicia.martin@uca.es
Organization Mangement Bachelor 8 Spanish 2º sem. Management of social economy companies and NGOs Alicia Martín Navarro alicia.martin@uca.es
Human resources management in tourism companies Bachelor 8 English Feb. – Jun The course is about the human resource management, into the hospitality and tourism context. We talk about different HR practices and organizational behavior to help students to manage people and situations in a company.

Human resource management.

Maria del Mar Bornay Barrachina mariadelmar.bornay@uca.es

 

French and English Philology

 

COURSE LEVEL HOURS LANGUAGE PERIOD COMMENTS CONTACT
English for Tourism IV: Tourist guides and oral and written digital communication Bachelor 8 English 1º sem. 3rd year Tourist information, customer care, niche tourism and travel documents. Miguél Ángel González Macías
miguel.macias@uca.es
English for Tourism V: Communication, customer service and presentations Bachelor 8 English 2º sem. 3rd year   Miguél Ángel González Macías
miguel.macias@uca.es
Intercultural Relations in the French Professional Environment Bachelor 8 French 2º sem. Intercultural Relations in the field of Tourism. Flavia Aragón Ronsano flavia.aragon@uca.es

*Teaching should be supplemented by other activities to complete 8h, for further information contact the coordinator.